CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, November 10, 2008

Sajak Kematian

Hmm..aku sbnrnya time nih xde keja nk buat..lyn2 ym..lyn2 movie..
nmpk cm mkn gaji buta la pulak..
Ishh.mmg xpatut ah aku cmnih..kne cari keja gak nih..
Huhu..


Tapi dalam pale otak mmg xpk psl keje..malas gile ah..nak2 ari nih ari seninn..
mmg mood keje xde ag..so lpk sudaa..haha

Td aku try la search psl video kehidupan di alam barzakh yg Buletin Utama siarkan sabtu arituh..alaa yg psal mak budak skolah mane ntah yg komplen video tuh terlalu ekstrem utk dipertontonkan kpd budak skolah..n patut dihentikan serta merta tayangan nye.
Then keesokan harinya..buletin 1.30 plak siarkan komen pembaca yg menyokong video tersebut.



Aku rasa sejarah lame mungkin akan berulang kembali...

Kalau korg igt tak dl..kerajaan pernah mengharamkan lagu Bila Izrail Datang Memanggil...aku lupe la sbb ape dorg haramkan..tp dr pentafsiran akal aku yg lemah nih..mungkin sbb terlalu takut nk mati kot..
Allahua'lam

Tapi inilah org kata manusia kan..benda baik xnk lak diteruskan..aku mmg setuju la kalu video nih ditayangkan kt tv..jd dokumentari pendek pn ok..
at least masyarakat akan sedar n terbuka sikit minda tuh sbb alam kubur n barzakh nih bkn nya xwujud..mmg wujud..biar dorg taw sket cmnih rupanya seksaan bg mereka yg mengingkari perintah Allah..tuh br visual shj beb..blom yg btol2 lg..kalu btol2 tataw la cmno..hanya Allah Yang Maha Mengetahui semuanya..

Yang nk wat aku tergelaknye..mak budak nih bleh lak ckp..vidoe nih xseswai dtonton oleh budak2 skolah..aduyaii..
camnih skali org mlayu nye pemikiran..
Bg aku la...Knape mak cik oi xbley?
Apa nk takut nye ng video tuh?Bukannya ia bulih menginsafkan kita mengenai amalan kita seharian..skurang kurangnye kita akan terpikir la gak..
'Kalau aku wat dosa..camnih la azab aku nnti'

Tak pernah ke dorg pk cmtuh ek..nih asik nk terlalu ekstrem la..xseswai utk budak skolah la..mcm2 la reason dorg nih..fenin gak aku..

Aku setuju sgt ng pendapat sorg hamba Allah yg menghantar komen ke tv3..dia ckp..di sebabkan keruntuhan akhlak remaja skolah hari ini..maka penayangan video tersebut amatlah dialu alu kn utk membendung masalah sosial yg semakin parah melanda masyarakat hari ini..

Ade btol gak kan..

Kita tgk sndri ar org mlayu skg..
kalu psal hiburan lak contohnya af yg mmg xde pekdah(dl aku tgk gk nih..zmn mawi)..xnk pulak komplen..kalu psl agama sket je..trus pggil tv3..wat aduan..xleh bley nih..bahye..aduyaii..
Kalu artis yg pkai cm sial tuh..xde lak nk komplenn...
zaman dah berubah dunia makin maju..

Inilah manusia..semuanya nk berfikiran negatif..kalu org cmtuh..ade je kata2 yg tidak sedap di dengar kedengarann.
Tak bleh ke..kalau semua berfikiran positif je..
Buka sket minda tuh..kata dah merdeka 51 tahun..tp minda..
Lu Pikir Lah Sendiri..

Tataula dowh..mgkin sbb setan dok asik meniupkan kata2 negatif kt telinga kite..tuh yg jd kita asik dok berfikiran negatif tuh kalau ade org wat kebaikan..aku pn mengakui...kadang2 tuh slalu je berfikiran negatif..tp xdelah senegatif sgt..huhu..

Oleh itu..sama2 lah kita bermuhasabah diri kita..tepuk dada tanya lah iman..
hehe..

tata~~~

0 Komen: