CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, November 7, 2008

Ada Hati Semua Jadi

Wo wo!
Lame gak aku xupdate OgheKL nih..rs rindu la plak nk menaip.(padehal ari2 menaip..ym).hehe.
Nk kate aku bz xde la pulak..biase je..tp cm rs xckup masa je nk story kt cni..ntah la..
Dok kt ofis bkn watpe pn..keje bkn byk..lpk2 aku rs lg byk..tp nape la aku rs cm xckup masa..
Adakah sbb aku terlalu membazirkan masa atau...no idea la.
Dulu igt..nk mengomel kt cni plg kurg pn seminggu skali..tp msok ari nih da dkt ng 10hari da..
Tak bley jd nih..

Jap2..aku nk igt ape yg aku dah buat dlm seminggu nih..
Hmm..

Mungkin aku byk dok concentrate kt projek JPS aku kot..nk kontek supplier la..JPS la..bos la..
Tuh yg jd cm org xckup masa..maybe..
Rasa cm kjap gile ms berlalu..
Mmg kejap la..pejam celik pejam celik je arini da msok jumaat..
Seb baek la keje aku da nk setel..Alhamdulillah..

Aku rasa skg nih cm da jd seorang yg bertanggungjawab da..
Dulu serius ah aku ckp..mmg aku xamik port sgt psl projek nih..malas gile nk cari solution..sume tgu bos je..kalu bos suruh aku watla..
Kalu bos xsuruh..mmg aku wat derk jela..
Skang nih..br la rs cm hmm baik aku setelkan cpt2 projek nh..cpt sket aku dpt bonus nye nti..
Hopefully la.
Haha..

Hmm..
Satu lg yg aku perasan kt diri aku nih..
Aku cm da bley trima the fact dat Dear bkn lg milik aku..
Yg nih la aku rs perubahan besar blaku dlm sminggu nih.

Mmg btol org ckp..ssh nk lpaskan org yg kite syg..
Tiap2 hari aku pk..pehal la ssh sgt nk let it go..
Ntah beriban2 kata2 smangat aku bc..semua nye cm xberguna ja.msok ikut mata..gi kt otak..lps tuh kuar ikut buntut..nothing..
Hahah..mmg gile rs dowh..

Tp dlm seminggu nih..ntah nape..perasaan let it go tuh cm da sebati ng diri aku..
Aku pn tataw dr mn dtg nye..
Hmm mgkin sbb ade mmbr aku ckp kt aku cmnih kot..

"Org da xnk kt kau..apehal kau nk feeling2 lg beb"...."chill2 suda"..

dan yg nih..

"and dont go with the flow but plan the flow"


Aku nih kne kasi ayat2 keras n mkn dalam br aku cpt sedar kot..kalu x..smpi bile pn ssh nk berpijak atas bumi yg indah nih lg la..msh di awang awangan..huhuu

So..
Persoalan yg slalu bermain kt pale otak aku dl iaitu knape aku ssh sgt nk lpe kan Dear..
Aku rs aku da menemui jwpn nye..
Aku ade 2 jwpn..hehe
First..sbbnye aku nih tidak diberi peluang kedua dan
Second is aku xbley terima Dear bkn lg milik aku..
Inilah jwpn yg aku cr slama nih..
Susah btol nk jmpe jwpn nih kn..padehal bkn ssh pn jwpn die..xdela sesusah final year exam aku dl..huhuu

Main point die da dpt..so ape lg..cara nk menggorengnya la plak..haha..
Ape yg aku wat ialah sng je..niat jela..'aku lps kn nye'..syaratnye ialah..dgn sepenuh dan seikhlas hati la..huhhu..
Simple gile la kn..
Mcm xmasuk dek akal la pulak..haha
Percayalah beb..nih je care nye..
Org pnh bg idea kt aku...mcm2..suh hangout ng pmpuan2 la..bz kan diri la..ape ntah..byk gile cara nye..

Bg aku bende nih sume xleh pkai aku rs..bg diri aku la..
Even aku slalu mem bz kn diri n hangout ng dak2 pmpuan pn..mestila..konpem terigt gak kt Dear..tgk pmpuan lalu.."eh cm Dear la plak minah nih"..then ati nih tetibe jd rindu...adoiii..lg la xdpt beb..ssh dowh kalu hati kita sndri xnak melepaskan dia..

Benda nih sume bergantung kt diri kita sndri iaitu hati kita..sejauh mn kite nk lps kan nye dari hati kita..
Kan pepatah melayu ade gtaw..
Ade Hati Semua Jadi.
Semuanya bermula ng hati..kalu hati dpt lpaskan..mmg sng la kn..
Tapi mostly..hati nih mmg ssh nk lpskan..so mmg jd problem..
Huhu..

Okies..
Aku rs ckup da kot aku story mlm nih...wlpn cm blur2 sket aku story mlm nih..at least aku da taw da cara dia..
Aku da bebaskan Dear..aku arap Dear bley terbang sebebas bebas nye nnt bersama org yg Dear syg..dh37V..
Aku pn pasnih xnk tropong2 da Dear..tkut nti aku terburu Dear kembali lak..haha..
Xpasal2 hampa lg..haha
K beb..Next time i wil story bout my travel to Zoo Melaka lak..yg nih lpe nk share td..

Tata =)

0 Komen: