CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, May 25, 2010

Bicara Manis Menusuk Kalbu

"Lu kerja mana skang?"

Ayat nih konpem akan keluar bila kita berjumpa dengan member member lama yang dah bertahun tidak bersua. Tak kira la jumpa kat mana mana pun. Kenduri kawen ke. Dalam LRT ke. Kedai makan ke. Kira ayat nih dah jadi ayat wajib pembuka bicara la. Betol tak?

Gua bukan ape. Setiap kali gua gi kenduri kawen member sekolah gua. Mesti ayat ni je yang kuar. Dah berbelas kali kot gua tanya camtu kt orang yang sama. Tapi yang bagusnya, orang tersebut masih sudi menjawab pertanyaan gua itu dengan penuh dedikasi, ikhlas dan jujur. Saspek la gua same lu beb!

Gua percaya dalam hati member gua tuh mesti menyampah.

"Haih mamat nih. Rasa dah sepuluh kali dah tanya pasal kerja aku nih. Takkan tak ingat2 lagi kot"

Gua rasa inilah yang dibisikkan oleh hati member gua tuh. Takpun yang nih.

"Siak tol pokpih. tak concern btol pasal aku. Asal jumpa je tanya benda yang sama. Penat la nak menjawab kalu macam nih"

Tapi takpe gang, gua bukan lupa lu orang, gua ingat. Cuma gua tataw nak starting macam mana ja. Rasa kekok doh kalu dah lame lame nih.haha (ayat kaber).
Okla.Lepas nih kalu kita berjumpa lagi, gua akan tukar ayat pemula bicara gua kepada ini.

"Lu nampak hensem/cantik la hari ini"

Amacam.Cool tak?
Ya aw aw!!


0 Komen: