CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, June 10, 2009

Sunset Di Putrajaya

Arini..
Gua dipaksa oleh bos gua pegi Port Tanjung Pelepas...tarik VGA cable kt sn..gua dah malas daa..ade ke ari jumaat suh g sn..sok dah la cuti..masa utk gua merestkan badan gua yg xbrapa nk sakit nih..demm tol..(hati gua menyeranah)..tp dek komitmen keje dan memikirkan gua sorg pekerja yg baek..gua pn berlepas gak ke sana menaiki supervanet kompeni gua yg mmg tahap legend..knape gua ckp legend..sbb supervanet tuh telah menjelajah ke sluruh msia tolak sabah n sarawak je tanpa sorg pn dikalangan drebar nye ade GDL....mmg legend..gua rs..kalu ade jmbtan nk ke sarawak tuh konpem2 supervanet nih dah smpi dah..pasti..

Tepat jam 12.01pm..dgn supervanet yg sepatutnya diserbis tp xdiserbis wlpn dah lebey 4000km tp gua ng slambe memanduji nye..dlm kapla gua..kalu jd pape kt tgh hiway nti..mampos gua..dah la gua psl repair nih xbrapa nk gheti..mmg mampos la..cuma dlm ati gua..gua berdoa byk2 supaya xjadi pape nti..amin..kalu jd pn gua pasrah jela...

Smbil memandu dgn kadar 150km/j(cehh xnk ngalah tuh..padehal slow je) n mendengar radio sinar..gua sentiasa melihat cermin pandang belakang gua..mujurlah tiada yg bergerak laju dr arah kiri gua sambil membunyikan hon..gua terasa agak pelik gak la..nape la xde keta yg nk potong belah kiri gua nih..rupa rupanya br gua sedari smmgnya gua dok blah kiri je dr pucong smpi gelang patah..

Smpi di PTP dlm kul 5..gua terus melakukan keje penarikan kabel VGA tuh..target gua keje tuh akan dpt disiapkan dlm ms sejam je..satu point je pn..kacang ah..kerna gua kne bergegas ke Melaka utk berjumpa Jaba n membeli lense br gua..nikon 18-70mm..yihaa..ati gua bersorak girang..

Hujan gua sangka besh..rupanya panas je skg nih..keje gua di PTP tertangguh n bakal lense gua kt Melaka ada fungus pulak..dabel keciwa gua arituh..demmm...dlm pale otak gua nih dah terbayang bayang gua bermain main dan bergurau senda ng 18-70mm tuh ..skali jadi angan2 jela..xpelahh..gua memujuk diri gua..saba bro..sok masih ada (cm tajuk novel la pulak).

Setelah itu gua kuatkan semangat gua utk menyiapkan keje kt PTP nih secepat mungkin sbb gua xnk lpk lame2 kt johor nih..buhsan dol..asik johor je..kalu kt UK tuh xpelah..nih xabeh2 johor..aduyaii..gua mengeluh sorg diri..

Akhirnya dgn paduan pikiran gua dan mbr2 gua..yaitu Budi n Hafiz..kitorg berjaya gak menyetelkan projek tarikan kabel VGA itu..gua ng bangga menelepon senior engineer gua, Ujang..bg melaporkan kesetelan kerja gua bertiga...gua mndapat pujian melangit dr SE gua..mmg time tuh gua rs abeh sume lobang kt badan gua nih terbuka kembang..wakkaaka..
1st time dpt pujian xikhlas..sape xbangga kan..suma org konpem bangga ah..xyah la nk kencing gua...

Setelah selesai sume kerja gua bertiga pn bertolak utk pulang ke rumah gua yg dirindui itu..tapi sblm blk gua lpak2 dl kt gelang patah sambil menikmati juadah masakan panas imported khas dr negara sblh negeri gua..Thailand..mmg care abeh ah masakan die...ditambah lak ade awek2 siam yg agak panas di sana..mmg berselera abeh gua mkn..nk je gua oder sepinggan lg..tp memikirkan gua skg nih tgh berdiet..gua lupakan jela niat murni gua itu..

Oleh kerna gua dan 2org mbr gua sudah kekenyangan yg amat..suma sudah malas utk mendrivekan supervanet tuh...last2 gua gak yg menjadi mangsa keadaan dek kerna gua sorg je yg ade lesen..cis sungguh..

Dengan penuh konsentrasi gua memandu supervanet kompeni gua tanpa memikirkan ape2 implikasi..gua hanya memandu dan memandu menuju ke destinasi cinta gua..tp sesekali tuh gua rasa gua da terlelap selama 2sekens..tp mujurlah tidak ade ape2 yg berlaku..utk menghilangkan ngantuk tuh gua melakukan senaman meletupkan badan dan tengkuk gua..tp still negative..abeh senaman dr mata hingga ke ibu jari kaki kiri gua sudah gua lakukan..tp outputnye still negative..IQ gua nih dah penat memikir cmne cara nk menghilangkan perasaan mengantuk yg amat dalam nih..last2 gua mendapat idea yg agak bernas..gua membuka henpon sony eriksen z610i gua..dan terus mencari folder games...dan tterus gua bermain game diamond sambil memandu..alhamdulillah perasaan ngantuk itu dapat gua atasi dgn jayanya...dan akhirnya gua smpi ke umh gua dgn cemerlang tepat jam 6am...
buat kedua kalinya utk arini gua berasa bangga ng diri gua..
Yeahhhh!!!

Gua menepuk tgn kesorgan..clap2...

Smpi di rumah n tanpa berlengah lengah gua terus mencari toto gua dan eh silap..bkn toto gua teros mencari paip utk mengambil wuduk dan bersolat dan bersujud serta menyembah pada pencipta gua Yang Maha Esa smbil memohon seribu keampunan di atas dosa2 gua lakukan arini..

Sekian saje perjalanan idop gua utk ari jumaat yg lps..


***mmg lari tajuk..xde kaitan langsung..sbb gua igt nk post psl sunset putrajaya..skali terlalut lak..xpela..nti gua guna tajuk nih utk entry seterusnya..gua jnji..hahahha

Calus!

0 Komen: