CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, June 24, 2009

Tanak ah Gua Makan McD Lagi Lepas Ni

Ahad lepas gua bangun bapak awal eh dr biase..slalu ari2 ahad nih gua akan bangun sblm 12.30 tghari(gua tdo lps subuh dowh..jgn slh paham lak)..kalu x 12.30 mmg gua xkan bgn ah..gua bgn tuh pn sbb gua nk lyn cite dan gosip2 artis msia yaitu melodi..mmg gua xpenah miss la..penah gua miss skali tp..seb baek donia tanpa sempadan membantu gua..dpt gak gua melayan di tv3 dot com dot my..

Eh..pehal gua cite psl melodi nih..silap2..

Ok gua sambung ayat mula2 gua td..kul6.30 pg gua dah membuka mata gua dan terus mengambil wuduk utk solat subuh sorg diri..slps menyembahkan diri gua pd Yang Maha Esa..gua tataw nk wat mnde..gua bukak laptop gua..klik mozila...bukak soccernet..tgk transfer window smbil mengharap MU akan beli sorg player nk ganti ronaldo..tp hampa..tiada perkembangan terkini..

"demm toll ah Sir Alex ni..bile ah nk agkt sorg star ag" marah gua ng gaya xsaba.

Last2 gua tensen..gua close firefox..bukak ym..hmm apekejadahnye nk berYM pg2 buto..xdo sapo yg on9 pn..gua kuciwa lg dan teros tertido

********

Tiba2 henpon gua berjoget ng lagu dr cite Witch Yoo Hee..gua pn tersedar..dan tros bangkit ng pantas mencapai henpon gua..

"Awek mn plak nih ajak gua dating pg2 buto nih" gua berkata ng penuh harapan.

Sekali gua hampa buat kali ketiga arini..rupanya mbr gua pjol yg kol tanya bile nk jmpe die...cesss..penat je gua mengharap awek td..rupanya jantan yg kol..

********

Setelah bersiap2 ng ala kadar je (watpe nk lawa2 kan..jmpe jantan je pn) tros ng EX5 gua menuju ke McDonald Seksyen 7 Bandar Baru Bangi. Smpi di sana gua park motor gua berhadapan ng sorg awek. Awek itu hanya memandang sepi je gua. Maklumla gua nih hanya bermotorkan EX5 je..gua pasrah..

Gua pn mengkoling Pjol dan dia suh gua tunggu. Lagi 5minit dia akan smpi. Gua pn tunggu la mbr baek gua tuh smbil mata gua mengusha sekeliling kot2 ade awek yg sgkut ng gua arini.

Gua kuciwa lg. Nampak nye tiada awek yg lalu lalang di depan gua.
"Rasa macam nk bekpes kt McD la pulak arini, baru Mat Saleh sket" gua berkata ng diri gua. Gua pn mengambil keputusan utk masok ke dalam McD utk mematsalehkan diri gua nih.

Gua pn pergi la kt kaunter dan gua tgk sume set breakfast n lunch je ade. Gua tertarik akan set Breakfast McValue Meal yg berharga cuma rm4. Murah tuh. Gua pn bkn ade duit sgt. Tapi kalu 4hengget tuh apedehal.

Dengan yakin dan konfiden gua teros mengorder nye.

"Miss, gimme one set of Sausage McMuffin with Egg k"
kata gua sambil membetulkan lidah yg hampir terbelit nih.
"Ini saje ke bang" tnye adik kaunter tuh.
"Yup" gua membalas smbil menelan air liur.

Gua igtkan adik kaunter tuh igt gua nih mat saleh. Cis! gua xberjaya nak memperdaya adik kaunter itu.

"Semuanya Lapan Ringgit Lima Puluh Sen bang" kata adik kaunter tuh pd gua.

Gua pn tros membuka wallet buruk gua utk mengambil note merah bernombor slpoh. Sekali gua note merah itu tidak dpt dikesan dan yang ada cuma sekeping note hijau dan 2keping note biru. Gua dah menggelabah semacam je. Time tuh gua rasa peluh jantan mengalir dengan laju. Selaju roket yg membawa Sheikh Muzaffar ke angkasa lepas. Adik kaunter itu memandang gua sambil tersenyum sumbing.

"Kerempek punya wallet. Time nih dia tanak ade duit pulak" marah gua pada wallet radioactive lusuh gua.

Setelah penat mengexplore wallet gua tuh. Akhirnya gua dapat temui sekeping note biru yang agak lame (rm2) yg gua simpan utk gua tunjuk kt anak cucu gua nanti terselit di celah2 poket wallet gua. Gua amat bersyukur kerna Tuhan telah menyelamatkan gua dari penghinaan yg amat besar dalam hidup gua.

Setelah membayar makanan itu, adik kaunter telah memulangkan baki wang sebanyak 50sen itu kepada gua dan dia sempat berpesan pd gua.

"Kalu nak makan tuh, cek dl la duit bang oi"

Gua teros berlalu tanpa memandang wajah adik kaunter itu.

"Demmm..Tanak ah gua makan McD lagi lepas nih".

Sekian..

0 Komen: